Reizen, bosbranden en vriendinnetjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Heijnen - WaarBenJij.nu Reizen, bosbranden en vriendinnetjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Heijnen - WaarBenJij.nu

Reizen, bosbranden en vriendinnetjes

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 November 2013 | Australië, Sydney

Daar zijn we weer!
We gaan gelijk met een leuk nieuwtje beginnen. Van 11 feburari tot 12 maart komt mijn vader naar Australië om rond te trekken vanaf Melbourne naar Cairns! Té gék gewoon. Ik wist dat ik een geweldige vader had, maar dit verdertigduizend dubbelt het. Dat ticket is in ieder geval geboekt. Ook hebben we het ticket van Cairns weer terug naar Sydney geboekt. We gaan namelijk alleen naar boven en laten dan de camper achter in Cairns. Op 12 maart rond 9.30 vliegen we dan naar Sydney en dan komen we rond een uurtje of 13.00/14.00 aan. Dezelfde dag nog, om 21.45, vliegt ons vliegtuig vanuit Sydney dan weer naar Nederland en komen we de volgende dag rond 12.30 aan in Nederland. Hij heeft een vliegticket kunnen bemachtigen waarbij we van Dubai tot Nederland in hetzelfde vliegtuig zitten, dus komen we gezellig samen aan. Jullie willen niet weten hoe erg ik hier naar uit kijk..

Dan nu even iets wat wat minder leuk is. De bosbranden. Ik heb sowieso nog nooit een bosbrand meegemaakt en omdat zelfs de mensen hier allemaal zeggen dat het best extreem is, is het toch best wel een beetje eng. De bosbranden zijn begonnen in de Blue Mountains. Dat zijn hele bekende gebergtes die ongeveer een uurtje/anderhalf uur van mijn huis zijn. Ze zijn ontstaan omdat het een paar dagen erg warm is geweest en er een enorm harde wind stond. We hebben heel veel last van mist en rook gehad. Zit je daar als astma patiëntje met je puffer die je elke minuut moet gebruiken, maar ach. Voorderest hoeven mensen zich geen zorgen te maken. Ten eerste zijn de bosbranden een stuk bij mij vandaan. Ten tweede zit ik dicht bij het strand. En ten derde heb ik weinig tot geen bossen rondom mijn huis. We moeten het dus 'gelukkig' alleen maar doen met de rook en een enorme mistige oranje lucht.

Een paar weekendjes geleden ben ik voor het eerst over de Harbour Bridge gelopen. Toevallig had ik al een leuk ideetje van tevoren bedacht. Ik had namelijk van tevoren in een winkel een locker gekocht met drie sleuteltjes eraan. Voordat ik richting de brug ging had ik de locker al vol gekliederd met een lief tekstje. Mijn idee was namelijk om de locker aan de Harbour Bridge te hangen met uitzicht op het Opera House. Dit bleek alleen niet zo makkelijk te zijn.. Overal liepen er namelijk bewakers en er zaten meer dan genoeg camera's die mij in de gaten konden houden. Het viel me ook op dat er amper lockers aan de brug zaten.. Toch moest en wilde ik het van mezelf doen. Een mevrouw had even een bewaker afgeleid die dichtbij was en zodoende durfde ik het toch, al scheet ik in m'n broek. Na net gedaan te hebben alsof ik iemand achterna moest rennen ben ik zonder waarschuwing en/of bekeuring van de brug gekomen. Tenminste, bekeuring kan ik nog altijd krijgen natuurlijk. En daar word je niet vrolijk van. Ik heb toen één van de drie sleutels recht naar beneden gegooid waar de locker hing, de ander heb ik zelf aan mijn sleutelbos gehangen en de andere heb ik naar m'n mama toegestuurd, zodat ze altijd een beetje bij mij is en ik bij haar op een speciale manier.

Verder ben ik veel met vriendinnetjes in het weekend. Soms strand als het weer en de wind het toelaat. Heel veel uit eten. Gezellige dingetjes doen zoals naar Madame Tussaud, Sealife, The Sydney Tower Eye (hoogste gebouw in Sydney waar je een enorm mooi uitzicht hebt over de city). Feestjes vieren. Naar de bioscoop gaan. Wandelen door de stad. De zaterdagse vuurwerkshows bewonderen en vooral veel genieten, want wat is Ozzie toch geweldig.

In m'n volgende blog zal ik jullie jaloers maken over mijn trip naar Fiji *evil laugh*..

  • 11 November 2013 - 10:53

    Guus:

    Leuk verhaal weer pop. Kijk uit maar je volgende verhaal. Het gaat al lekker opschieten nu, voor je het weet ben je weer dichtbij ons

  • 12 November 2013 - 00:34

    San:

    Lieve Mo-tje....

    geniet van je verhalen. Had me al verheugd op die van de Fiji eilanden. Zal geduld moeten hebben...
    En zo mooi dat je met pa die laatste maand mag beleven en nog mooier dat je dat zo fijn vindt.
    Ik volg je via fb en de blog. Mooi dat dat kan.
    Dikke kus San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Monique

Actief sinds 16 Maart 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 36508

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: