Last days before I'm back in Holland - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Monique Heijnen - WaarBenJij.nu Last days before I'm back in Holland - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Monique Heijnen - WaarBenJij.nu

Last days before I'm back in Holland

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 Februari 2014 | Indonesië, Legian

Dan nu echt m'n laatste blog. Vorige keer had ik het erover dat ik 4 uur lang languit op de massage tafel had gelegen en dat ik wat must sees van Bali zou zien met m'n personal taxidriver. We hadden voor 2 dagen lang een hele volle planning gemaakt, dus ik zou me zeker niet vervelen. De eerste dag heeft hij me afgezet bij een typisch Balinese dance. Enorm gaaf om te zien. Zo gaaf dat ik in anderhalf uur tijd al één van m'n batterijen lerg had gemaakt. Daarna zijn we naar een gold and silver shop geweest en nog naar een handycraft shop geweest. Heel leuk allemaal, maar m'n koffer puilt al uit en het opsturen is duurder dan het product zelf. Anyway. Daarna zijn we naar een Elephant Cave temple geweest. Zag er leuk uit maar het was best wel klein. Die dag daarna gingen we als eerst naar een Holy spring temple. Of ik ook even in het water wilde springen. Nou nee bedankt. Half Indonesië zit erin, dus ik sla wel even over. Neem wel een bad als ik weer terug in het resort ben. Overigens wel een schitterende tempel. Daarna zijn we naar een active vulcano gegaan en eindigden we die middag met een enorm prachtige view over de rijstvelden. Die dag daarna zou Leping mij brengen naar het volgende resort.


Daar kwamen we dan aan. Mooi op tijd. Ik benieuwd naar m'n kamer, want op foto's zag het er super mooi uit en wie weet zou het ook wel zo'n mooie kamer zijn. Nou, dit was alles behalve mooi, fijn en prettig. De vlekken zaten op het bed (GADVERDAMME!), de douchekop kon ik niet ophangen plus de slang was tekort waardoor ik gebukt zou moeten douchen. Er zat een gleuf onder m'n voordeur van 5 à 10 centimeter (voordeur is een groot woord, het was eigenlijk gewoon een plank hout). De scheuren zaten in het plafond. En de spinnetjes met webben waren overal te vinden. Ok. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik dus gelijk naar de receptie gegaan en gezegd dat ik hier vannacht onder geen enkele voorwaarden ga slapen. Toen ik het haar liet zien snapte ze waarom, dus ze zou me een andere kamer geven. Wel natuurlijk gelijk gezegd dat ik niet zo'n zelfde kamer wilde, want die had ik ook niet besteld. Ze hadden namelijk foto's van een hele andere kamer onder de kamer die ik had besteld gezet. Naja ik in de kamer aangekomen die ik volgens de foto's zou krijgen, zegt mevrouw: Ja, je moet alleen wel dan dagelijks een bedrag extra betalen. Nou mevrouw, dat dacht ik even niet. Jullie hebben er zo'n ranzig zooitje van gemaakt dus ik ga helemaal niks extra's betalen. Gelukkig snapte ze dat en hebben we een deal kunnen maken.

Toen kwam het volgende probleem, want m'n oplader was verrot. Ik aan die bazin vragen of er misschien nog een winkeltje open was. Achterop de scooter met de security man richting het winkeltje en na 20 opladers geprobeerd te hebben, bleek er gelukkig eentje (de laatste natuurlijk) het te doen.

Na de eerste nacht in dit resort werd ik al helemaal gek van de jeuk maar ik dacht dat het aan mij lag. Dus ik ging gewoon nog een nacht in het bed slapen. Nou. Dat is dus alles behalve prettig geweest. Na 10 minuten werd ik helemaal knettergek van de jeuk. Toen heb ik maar even wat glazen alcohol achterovergeslagen, zodat ik wat lekkerder kon slapen, maar om 5 uur in de ochtend waren die dus uitgewerkt en werd ik weer jeukend wakker. Ben krabbelend naar de douche te gaan om zo te hopen dat de jeuk weg zou gaan, want ik werd er knettergek van. Ik dus weer met stampende voeten naar de receptie, want het moest nou wel eens klaar zijn. Ik denk zelf dat het bedbugs zijn geweest, want ik zit helemaal onder de rode jeukende bultjes (benen, armen en gezicht). Ze hebben toen m'n bed helemaal verschoond en bedbug spray erop gedaan zodat ik geen last ervan zou hebben. Die nacht daarna heb ik overigens wel iets beter geslapen. Was allang blij dat ik geen jeuk meer had, of naja, de jeuk is er nog steeds van de plekjes die er al waren, maar niet meer van het bed.

Voorderest is dit echt geen toffe plaats. Mannen die ineens 'Hi darlin, u wanna hire a motorbike' zeggen weten nu ook dat ze dat niet meer moeten doen. Ik ben je darling niet vriend, mocht je willen. Opdonderen. Mensen die zo graag willen dat je in hun winkel gaat kijken dat ze nog net niet je vingers in je ogen steken en telkens in de weglopen. Ook dat is niet bepaalt mijn ding. Ben veel in m'n resort te vinden. Vooral buiten op een stoel, bij fe Starbucks of bij het zwembad, want ik ben ondertussen een beetje klaar met Bali. Heb in ieder geval wel veel tijd om boeken te lezen, dat kan ik ook niet vaak zeggen, haha. En ik Skype elke dag met m'n lieve vriendinnetje Lindy, die het nog een beetje leuk probeert te maken wat ik énorm énorm lief van der vindt. Dus bij deze bedankt doll.

Vanavond (gelukkig) alweer het laatste nachtje hier. Morgen om 18.20 mijn tijd (11.20 jullie tijd) is m'n vlucht van Bali naar Jakarta. Duurt maar iets van 40 minuten, dus dat is niet zo erg. En dan in de avond om 00.15 (17.15 jullie tijd) gaat m'n vlucht van Jakarta, naar Dubai voor een technische stop, naar Nederland en dan kom ik vrijdagmiddag om 12.40 aan.

  • 19 Februari 2014 - 14:40

    Guus:

    Hoi,hoi,hoi, eindelijk de terugreis naar het vertrouwde, liefdevolle en heerlijke Nederland, waar ze veeeeeeeeeel aardiger zijn, dan op je laatste verblijfadres. Het was weer een heel enerverend verhaal en heb ervan genoten. Jij laat je in ieder geval niet de spreekwoordelijke kaas van je brood eten en maar goed ook, stelletje kwakzalvers daar. Een veilige en fijne terugvlucht pop, nog een paar Starbuckjes en je valt weer zo in de liefdevolle armen van je dierbaren. Tot gauw en een dikke kus

  • 19 Februari 2014 - 14:40

    Guus:

    Hoi,hoi,hoi, eindelijk de terugreis naar het vertrouwde, liefdevolle en heerlijke Nederland, waar ze veeeeeeeeeel aardiger zijn, dan op je laatste verblijfadres. Het was weer een heel enerverend verhaal en heb ervan genoten. Jij laat je in ieder geval niet de spreekwoordelijke kaas van je brood eten en maar goed ook, stelletje kwakzalvers daar. Een veilige en fijne terugvlucht pop, nog een paar Starbuckjes en je valt weer zo in de liefdevolle armen van je dierbaren. Tot gauw en een dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Legian

Monique

Actief sinds 16 Maart 2013
Verslag gelezen: 21047
Totaal aantal bezoekers 36489

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: