First days in Australia - Reisverslag uit Manly, Australië van Monique Heijnen - WaarBenJij.nu First days in Australia - Reisverslag uit Manly, Australië van Monique Heijnen - WaarBenJij.nu

First days in Australia

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Maart 2013 | Australië, Manly

13 maart begon m'n avontuur dan. Ik zou om 14.40 uur vertrekken vanuit Amsterdam richting Dubai, waar ik om 00.10 zou aankomen. Helaas was de vlucht wat vertraagd en ben ik iets over drieën pas vertrokken. Gelukkig zat er niemand naast me in de eerste vlucht, dus ik had als plan om heerlijk te gaan slapen. Echter duurde de reis maar 6,5 uur en waren de 5554 kilometers zo omgevlogen. Elk uur kreeg je wel te eten en ze kwamen om de 10 minuten langs om te vragen of je wat te drinken wilde. Luxe probleempje dus. Eenmaal op Dubai aangekomen heb ik nog even snel geskypt met m'n zusjes, maar de verbinding werd al snel verbroken toen ik in een soort metro zat die mij naar de gate brengde. Ik moest nog haasten voor m'n volgende vlucht, want m'n eerste vlucht was natuurlijk vertraagd, maar ik moest wel m'n andere vlucht in Dubai halen om 1.40. Deze vlucht duurde alleen iets langer. We hebben 12628 kilometer gevlogen in ongeveer 13 uur. Ook dit keer zat er niemand naast me en kon ik lekker m'n ruimte nemen. Het was alleen erg jammer dat er een baby in het vliegtuig zat die maar bleef huilen, want geslapen heb ik amper. Om 22.30 kwam ik dan eindelijk aan in Sydney. Mel en Lisa kwamen me ophalen van het vliegveld. Het was gelukkig maar iets van 22 graden, dus het was te doen. Eenmaal in m'n nieuwe huis heb ik nog een hele tijd met Lisa gepraat en ging pas slapen om 2.00. Jammer genoeg kreeg ik een beetje last van m'n jetlag en was ik om 5.00 al klaar en klaar wakker. Lisa had me al voorbereid op vrijdag dat we dan veel te doen zouden hebben, dus dat ze hoopte dat ik maar goed zou slapen, niet dus. Ik leek wel een zombie de volgende dag, maar we moesten toch nog aardig wat dingen regelen. Eerst Ethan naar school gebracht en daarna Casey met de andere buurkindjes. Was even wennen zo, want ze rijden hier natuurlijk allemaal aan de linkerkant ipv rechts. Verder waren het super mooie geordende scholen zijn dat daar zeg. In de loop der tijd zal ik nog een aantal foto's ervan maken, want het ziet er echt schitterend uit. Eenmaal Casey ook afgezet te hebben op school zijn we gelijk door gegaan naar de shoppingmall. Beurs en de Koopgoot zijn hierbij niks vergeleken. Het is echt meeeeeega groot. Verdwalen ga ik hier zeker, ben ik bang. Bij de Vodafone heb ik een Australisch nummer aangevraagd, daarna zijn we doorgegaan naar de Medicare om een verzekering af te sluiten en vervolgens zijn we langs de bank geweest om een gewone rekening en spaarrekening af te sluiten. Eenmaal terug moesten we weer Ethan op gaan halen van school en daarna gingen we ons voorbereiden op het feestje. Ze hebben heerlijk vlees gemaakt op de barbie en het was erg gezellig met alle vrienden en families.

Vannacht heb ik eindelijk een beetje kunnen slapen. 12 uur lang vond ik meer dan genoeg. Je kan overigens ook niet erg lang slapen, want de jongens zijn altijd vroeg wakker en de huizen hier zijn erg gehorig. Na een lekker ontbijtje zijn we richting het strand gegaan om te gaan surfen met de jongens. Overigens waren de golven erg gevaarlijk dus mochten de jongens niet ver het water in. Saul daar in tegen pakte elke grote golf die op hem af kwam, totdat er een trauma helikopter boven het strand vloog. Iedereen moest het water verlaten, want er was een man van de rotsen afgevallen en die waren ze zoek. Toen hebben Saul en Mel mij meegenomen langs allemaal stranden in de buurt en daarna zijn we naar huis gegaan om lekker met z'n alle te lunchen. Thank god dat ze hier melk hebben. Wel jammer dat het volle melk is en dat het water waar ik het dan mee mengt smaakt naar chloor, maar ach, beter dan geen melk.

Ik had voor de kids allemaal een mooi voetbalshirt meegebracht en een kilo dropjes. Lisa had ze al aangeleerd dat ze alleen een dropje krijgen als ze het woord 'dropje' kunnen zeggen. Werkt erg goed! In Nederland is het heel normaal om mussen te zien vliegen, hier is het normaal om kakatoe's te zien vliegen. Ook zijn er een soort grote ratten (possum's) die hier over alle electriciteits kabels heen rennen 's nachts en die je elke nacht hoort lopen op je dak, niet tof.

Straks ga ik gezellig met Lisa via Manly, met de ferry naar Sydney toe om daar heerlijk wat te gaan eten en te gaan stappen. Maar eerst al het zand van me afspoelen en wat leuke kleren aantrekken.

  • 16 Maart 2013 - 21:37

    Laila:

    Mo, wat een super gaaf reisverslag!
    Door jou schrijven, beleef ik ook een beetje Down Under.
    Thx, kijk nu al uit naar je volgende verslag.
    Als jij geniet van dit alles, geniet ik met je mee.
    Dikke kus, Laila

  • 16 Maart 2013 - 23:23

    Sandra:

    Lieve Mo....
    wat echt ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Ik hoop echt dat je dat blijft doen want zo krijgt het thuisfront heerlijk van alles mee van je, en kunnen we je gezellig volgen.
    xxx San

  • 17 Maart 2013 - 10:52

    Karin Groen:

    Wow, wat een super begin van je avontuur!!!
    Australië is het land waar ik het liefst nog eens heen wil en heb altijd gezegd dat ik dan waarschijnlijk niet meer naar huis wil.........
    Wat leuk om zo een beetje mee te beleven!!
    X KA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Monique

Actief sinds 16 Maart 2013
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 36479

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: