Gym, Melbourne and some surfing. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Monique Heijnen - WaarBenJij.nu Gym, Melbourne and some surfing. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Monique Heijnen - WaarBenJij.nu

Gym, Melbourne and some surfing.

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 April 2013 | Australië, Melbourne

Vrijdag de 12de heb ik me dan maar toch laten inschrijven bij de sportschool, omdat er geen plaats was in het plaatselijke voetbalteam jammer genoeg. Die dag heb ik gelijk mijn personal trainer ontmoet en we gaan dan ook volgende week aan de slag. Die avond gingen we lekker uit eten met de familie, maar zonder Mel, want die ging al met een paar vriendinnen stappen. Altijd als ze naar dat restaurant gaan, kopen ze daar kaartjes voor de bingo, maar de afgelopen drie jaar hadden ze helemaal nog geen één keer wat gewonnen. Gelukkig was ik erbij, want we hebben twee pakketen vlees gewonnen met enorm grote stukken biefstuk, steaks, bacon en noem maar op wat voor soorten vlees erbij zaten. Vanaf die avond word ik ook de 'lucky charm' van de familie genoemd.

Na een paar boks handschoenen aangeschaft te hebben, wilde ik toch zaterdag al beginnen met m'n eerste boks les. Het ging goed, maar het was verdomd zwaar. 4 dagen later had ik nog steeds spierpijn van die les, en niet zo'n beetje ook zeg..

Zondag de 14de zijn we, naar m'n allereerste football league (rugby) wedstrijd geweest met de familie. Echt super gaaf om een keer zo'n wedstrijd mee te maken en dan wint ons team ook nog eens met 24-18 van de Sharks. YOU GO MANLY!

Vanaf die maandag hebben de kinderen twee weken vrij van school (behalve Tyler, want die heeft bijna nooit vakantie, omdat hij al automatisch elke dinsdag en woensdag vrij is van school), maar Ethan gaat in die twee weken op science camp en golf camp en Casey gaat op tennis camp, dus ik zal ze niet elke dag zien. De tweede week van hun vakantie heb ik vrij gekregen, omdat Mel dan ook vrij is, dus dan kan zij voor de kidszorgen. Die week zou ik een weekje naar Melbourne gaan.

Maandag middag om één uur ging ik de lucht in voor anderhalf uur. Om 6 uur kwam ik dan eindelijk in m'n hotel aan. Bij de balie werd mij verteld dat er die avond een gratis bbq was in het hotel. Top zou je denken, maar je kreeg een droge boterham met een worstje, daarom was het waarschijnlijk ook gratis. Ik had beter een lekkere maaltijd kunnen eten in de speciale 'restaurant tram' die een paar honderd meter van me vandaan vertrok. Maar ach, beter iets dan niets. Ik had een heel aardig meisje ontmoet en die heeft me die avond een beetje uitgelegd waar er een supermarkt was en de dichtsbijzijnde pinautomaat enz. Na een tijdje door Melbourne te zijn gelopen, gingen we maar snel terug naar het hotel toen we zagen dat het al 11 uur was geweest. De volgende dag zou ik heel de dag de stad in gaan om naar wat populaire bezienswaardigheden te gaan.

Dinsdag heb ik enooooorm veel gelopen en gezien, namelijk:
- Yarra River
- Regent Theater
- Royal Arcade
- Chinatown
- Saint Paul's Cathedral
- Manchester Unity Arcade
- Flinders Street Station
- Immigration Museum
- Melbourne Aquarium
- Spencer Outlet Store
- Block Arcade
- Federation Square
- Eureka Tower
- Rialto Towers
- Alexandra Gardens
- Melbourne Cricket Ground
- Melbourne Town Hall
Als ik het zo eens terug lees vind ik het ook niet erg veel, maar als je een kaart op z'n kop houdt, loop je wel eens verkeerd.. Kaarten lezen zijn niet mijn sterkste punt. Die dag heb ik ook de Great Ocean Road Tour geboekt voor de dag erna, want dat was wel één van de dingen die ik gedaan wilde hebben. Die avond ben ik met Jame naar de bioschoop geweest in het Crown gebouw en hebben we Scary Movie 5 gezien (heel vreemd zo zonder ondertiteling)

Woensdag om 7 uur zou ik al opgehaald worden om de Great Ocean Road tour te gaan doen. We hadden een super leuke gids die Nathalie heette en 20 leuke mensen in de bus. Die dag hebben we 600 kilometer afgelegd met de bus en hebben we om 10 kilometer na alles van de Great Ocean Road tour gezien. Na een uur rijden kwamen we bij de grootste brug van Australië uit en daarna moest je nog zo'n 2 uur rijden waar het begin van de tour was. Net als in Sydney zie je hier waarschuwingsborden voor fietsers op de snelweg en het is dan ook heel normaal dat een bus je met 100 kilometer per uur inhaald, ok. Ook is het hier niet raar als je ineens een begraafplaats langs de snelweg vindt.
Onze eerste stop was het Anglese surf strand. Je had hier een soort beekje dat via een heel klein riviertje doorliep in de oceaan. Onze gids vertelde ons dat in 1983 de Great Ocean Road was afgebrand en dat alleen een pub, een huis en de bekende vuurtoren als enigste die brand hadden overleefd. We zijn ook in die vuurtoren geweest. Na een aantal stoppen verder kwamen we bij een stop uit waarbij onze gids ons vertelde dat je hier wel eens koala's zou kunnen zien. En ja hoor, hoog, heeeeeeel hoog in de boom zag je er een paar slapen. Koala's slapen bijna altijd als je ze ziet, want ze hebben 20 uur slaap per dag nodig. Op die stop waren ook hele mooie vogels en die kon je dan voeren met zaadjes die je moest kopen in het winkeltje ernaast. Langs de weg staan ook enorm grote eucalyptus bomen waar je altijd maar één koala per boom zal vinden. Na Apollo Bay zijn we naar de rainforrest gegaan. Dit is HET koala gebied en hebben we ook enorm veel koala's gespot. Na een aantal andere stops zijn we doorgegaan naar de 12 apostels. Dat zijn rotsen die dicht tegen de kust uit het water van de oceaan oprijzen. Deze zijn gevormd door de voortdurende erosie van kalksteenkliffen (wat een mooie verwoording van Google). Wil ik net een foto van mezelf met één van die apostels maken, komt er een golf over me heen.. Broek, schoenen en een deel van m'n shirt waren helemaal doorweekt, maar we zouden nog maar een paar stops maken en dan weer terug naar Melbourne gaan. Al met al een super dag heb heb erg veel leuke mensen hier ontmoet. Van een Nieuw-Zeelander tot aan een Canadees, van een Belg tot aan een Indiaan en noem maar op. Van alle landen een beetje. Rond een uurtje of 9 kwam ik thuis en heb ik eerst even lekker sushi gegeten, want ik kon op de terugweg kiezen tussen de Macdonald's of KFC, nee dankje, ik zit niet voor niks op de sportschool.

Donderdag was dan alweer m'n (waarschijnlijk) laatste volle dag in Melbourne, ik had nog een aantal dingen niet gezien, dus die wilde ik vandaag nog gaan bezoeken. Ik wist alleen niet dat het ANZAC-day was, dus er waren een aantal dingen gesloten. ANZAC-day is een nationale herdenkingsdag voor de mensen die zijn gestorven in de oorlogen. Blij dat ik deze dag in een enorm drukke stad heb mee mogen maken, want waar ik ook keek, overal waren mannen in pak.. EYE CANDY!
Het Old Melbourne Gaol was gelukkig open, dit is een hele oude gevangenis in Melbourne. Daarna wilde ik heeeeeel graag naar de Queen Victoria Market, maar die was helaas gesloten in verband met de vakantie. Dan maar naar het volgende punt en dat was het State Library of Victoria. Een enorm mooie en grote bibliotheek midden in de stad. Ik had hier speciaal even een kijkje genomen voor m'n tweelingzus, want die is zo'n boekenfreak, dat ze vast wel jaloers zou worden op mij. En Laura? Is het me gelukt?
Onderweg naar het Royal Exhibition Building kwam ik twee meiden tegen waar ik de Great Ocean Road Tour mee had gedaan en zijn we naar het Melbourne Museum geweest en daarna naar het Royal Exhibition Building en de Carlton Gardens. Daarna gingen we allemaal onze eigen kant op, want we wilden allemaal andere dingen zien die de anderen al hadden gezien. Na het Old Treasury Building, Welsh Church, Saint Peter's church, Parliament of Victoria, Southwharf en de Saint Patrick's Cathedral was het alweer 5 uur. Ik wilde nog één ding zien voordat ik wegging en dat waren de Docklands. Hier laden en lossen de schepen zich en dat vond ik wel leuk om met zonsondergang mee te maken en dat was ook zeker erg mooi.

Die volgende ochtend voordat ik werd opgehaald door de taxi om naar het vliegveld gegaan nog even snel ontbeten en toen de laatste spulletjes ingepakt. Helaas was de terugvlucht met enorm veel turbulentie, maar al met al heb ik een super vakantie gehad. Na deze trip gemaakt te hebben wil ik zeker ook meer van Australië zien. Wanneer heb ik weer vakantie Saul en Mel?

Zondag 28 april werd ik wakker met het idee dat er een koe naast m'n bed stond. De oudste had namelijk mijn wekker muziekje veranderd.. Die ,avond voor de NL en ochtend voor Australië, ging ik Skypen met m'n super lieve vriendin Latish die met het geweldige idee kwam om zo toch nog een beetje mee te kunnen feesten op de 18de verjaardag van m'n beste vriendje Jack. Ja, dan komt een zakdoekje naast je bed goed van pas hoor. Vond het echt vreselijk dat ik er niet in het echt bij kon zijn, maar het zij zo. Toen de traantjes weer gedroogd waren zijn we met de familie naar het strand gegaan. Ik kreeg nu echt een professionele surfles van maar liefst twee uur lang! Na wat informatie gehoord te hebben, (wat ik allang mee had gekregen van m'n hostdad) gingen we even de golven een poepie laten ruiken. De golven waren jammer genoeg maar 1 of 2 foot long, maar dat is goed genoeg voor nog een beginner, haha. Heb een aantal mooie golven mee kunnen pikken en het ging ook verdomd goed. Jammer dat de winter bijna van start gaat hier.. Dat wordt nog maar kort genieten van het surf weer.

  • 28 April 2013 - 21:38

    Guus:

    Tjonge jonge, Monique, ik wordt stik jaloers als ik je verhaal weer lees. Wij zijn blij dat je ook de gelegenheid krijgt om meer te zien van dat mooie Australië. Ook zijn we blij dat je het zo enorm naar je zin hebt en dat stelt enorm gerust. Lieve schat, geniet van dat mooie land en ogenschijnlijk die schatten van mensen. Tot snel weer pop, succes met je sportiviteiten en je leuke verhalen xxxxxxxxxxx

  • 29 April 2013 - 00:20

    Sandra:

    Lieve Mo....

    geweldig genieten van je verhalen hoor! Ik probeer me voor te stellen wat je ziet en meemaakt daar....wellicht dat dat beter lukt met foto's = hint :).
    Mooie tijden voor je daar, enne...is je muur met kaarten al vol???

    xx voor je, respect voor je doen en laten daar! San

  • 29 April 2013 - 00:20

    Sandra:

    Lieve Mo....

    geweldig genieten van je verhalen hoor! Ik probeer me voor te stellen wat je ziet en meemaakt daar....wellicht dat dat beter lukt met foto's = hint :).
    Mooie tijden voor je daar, enne...is je muur met kaarten al vol???

    xx voor je, respect voor je doen en laten daar! San

  • 02 Mei 2013 - 08:18

    Heleen :

    Hoi, lieverd

    Lees nu je geweldige verslag pas van je vakantie in Melbourne. Super zeg wat je allemaal meemaakt.
    Begrijp uit je verhalen dat het een fantastisch gezin is. Je hebt je draai wel gevonden zeg !!!!! Heel veel plezier nog, geniet lekker van alle ervaringen die nog volgen. Hele dikke kus van je tante xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Monique

Actief sinds 16 Maart 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 36491

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: